IJzersterke verbinding van KPN XL

‘Altijd in business, wat er ook gebeurt’

KPN telt vijftien XL winkels in heel Nederland. In Rijswijk, net over de Hoornbrug, vlakbij de snelweg, ligt zo’n KPN XL winkel. KPN XL is er speciaal voor zakelijke klanten en heeft als unicum de garantie op een constante internetverbinding. ‘Geen bedrijf komt ooit zonder internet te zitten. Ook niet als bij grondwerkzaamheden per ongeluk een kabel wordt geraakt.’

De slagboom voor het parkeerterrein waar iedere klant gratis kan parkeren, opent onmiddellijk als even op de bel wordt gedrukt en voor je het weet sta je binnen. De parkeerplaatsen liggen dichtbij de winkel. Dit is KPN XL, de KPN winkel speciaal voor ondernemers. 

Binnen wacht Mariëlle Wildeman, manager van KPN XL in Rijswijk. Na een hartelijke ontvangst laat zij met trots de ruimtelijk ingerichte zaak zien en vertelt zij over de producten, diensten en service. “Alleen bij de XL winkel van KPN kan je het KPN EEN MKB pakket ervaren. KPN EEN biedt alles in een,’’ zegt zij. “Internet, mobiele en vaste telefonie en zakelijke TV.’’ 

“Wij leveren een standaard beveiligde internetverbinding met 4G backup. Mocht de verbinding om wat voor reden ook uitvallen, dan neemt het mobiele netwerk deze automatisch over. We installeren zakelijke TV. Dat is tv waarbij je je eigen content bepaalt. Je ziet het in wachtkamers en in entreeruimten: bedrijven presenteren hun eigen inhoud en kunnen ook het landelijke nieuws laten meedraaien. Ook tijdens tv-programma’s kan je de klant nog informatie over jouw bedrijf laten zien.’’

Thuiswerkplekken

Corona heeft voor meer thuiswerkplekken gezorgd. Daarvoor regelt KPN XL alles wat maar nodig is. “We zorgen ervoor dat op afstand werken precies hetzelfde blijft als werken op de zaak. Zo koppelen wij de eigen mobiele telefoon aan het nummer van de zaak, waardoor je kunt uitbellen met het nummer van kantoor. Wij zorgen thuis voor de optimale verbinding, zodat je altijd in contact staat met het bedrijf. ‘’

QR-passensysteem

Recent zijn veel zaken druk met het in orde maken van het QR-passensysteem. Ondernemers hebben scanapparatuur nodig waarbij  het scannen gebeurt via Wi-Fi. Het is KPN die de verbinding laat draaien. Het massaal scannen van QR-codes betekent een extra belasting voor het Wi-Fi systeem. “En dat gaat vlekkeloos. Je kunt altijd scannen, met ons systeem loop je geen risico. En wat ik zei, ook al raken grondwerkers een kabel, jij kan door met KPN EEN. Geen enkel ander telecombedrijf biedt deze service aan.’’

De aanleg van het systeem gebeurt in twee stappen. “Eerst komen we op locatie voor een zogenaamde technische vooropname, zodat we weten wat waar moet komen. Stap twee is de installatie. Afhankelijk van de complexiteit is die binnen drie of veertien dagen geregeld. Een pure internetverbinding heb je binnen drie dagen. Wil je extra telefonie, vast uitbellen via je mobiele telefoon,  callcenterprofielen  en meer, dan kost het even tijd. Maar, maximaal twee weken.’’

Persoonlijk 

De medewerkers in de zaak zijn allen eigenlijk klantaccountmanagers zegt Wildeman. “Iedere klant kan direct contact opnemen met welke vraag dan ook. Wij houden van het persoonlijke contact.’’ Daarmee nodigt Wildeman iedereen uit eens langs te komen bij KPN XL aan de Madame Curielaan 1 in Rijswijk. “De koffie staat klaar!’’