8.8 C
Den Haag
dinsdag, april 23, 2024

Transformatie EP92 compleet

Onze edities

Uitzendbureau EP92 heeft een ingrijpende transformatie ondergaan. De uitstraling, de manier van werken en de huisvesting zijn veranderd nadat Robert Aalbers het bedrijf eind 2015 overnam en begin vorig jaar zijn plannen ontvouwde. In het nieuwe onderkomen spreekt hij over de veranderingen en de toekomst.

Op de 13e verdieping van het gebouw ‘De Monarch’aan de Prinses Beatrixlaan 5 kijkt hij uit over de hele regio waarin EP92 actief is: Aan de ene kant de stad Den Haag, aan de andere kant Haaglanden en verderop het Rijnmondgebied. Strak en fris ingericht vinden de twaalf medewerkers uit de drie voormalige EP92-vestigingen sinds januari hier hun werkplek. Een groter contrast met het pand aan de kleine Reinkenstraat in Den Haag waar het hoofdkantoor van EP92 was gevestigd, is niet te bedenken. Aalbers gaf een jaar geleden in een interview met Business Haaglanden aan niet alleen te gaan verhuizen en de vestigingen uit Zoetermeer en Rotterdam mee te nemen, hij zei ook  zwaarder in te zetten op innovatie in de dienstverlening.

Videorecruitment

Over die zwaardere inzet op innovatie: EP92 maakt sinds januari ook gebruik van videorecruitment, ofwel videobellen. Dit is geïntegreerd in de website van het uitzendbureau. Bedrijven kunnen videovacatures aanleveren waarin een manager over zijn bedrijf vertelt en wat voor personeel hij zoekt. Uitzendkrachten kunnen naast hun reguliere cv ook een video-cv op de website plaatsen. “De nieuwe website is in oktober live gegaan. Er zijn al video-cv’s geplaatst, maar over een jaar kunnen we goed zien hoe videorecruitment zich precies ontwikkelt,’’ zegt Aalbers.

In een tijd waarin beeld en presentatie steeds belangrijker wordt en werken altijd efficiënter kan, meent de directeur dat videorecruitment een hoge vlucht gaat nemen binnen de branche en EP92. “Bedrijven als Cool Blue, Unilever en Rabobank Midden-Noord bijvoorbeeld selecteren al uitsluitend uitzendkrachten op video-cv’ s,’’ zegt hij. Bovendien maakt hij uit gepubliceerde cijfers en eigen ervaring op dat het gebruik maandelijks toeneemt.   

Tijds- en arbeidsbesparing

De populariteit voor videorecruitment is volgens Aalbers om verschillende redenen te verklaren. Ten eerste wordt de duur van het selectieproces met videorecruitment gehalveerd. Dat is prettig voor bedrijven; in de bespaarde tijd kunnen zij zich met andere HR-taken bezighouden. Ten tweede bespaart een snellere werving- en selectieprocedure arbeidskosten. Ten derde krijgen de uitzendkrachten een directe, visuele indruk van een bedrijf. Dat vinden uitzendkrachten op hun beurt prettig; zo kunnen zij beter inschatten of zij wel bij het betreffende bedrijf zouden passen, stelt Aalbers. De consequentie voor EP92? “Wij kunnen nog beter en efficiënter personeel werven voor onze opdrachtgevers. Met video-cv’s  kom je sneller tot een match in het selectieproces wat tijd bespaart voor zowel de werkgever als de uitzendkracht. ’’  Belangrijk voor het uitzendbureau is de gebruikers goed te informeren over de sollicitatie. Zo worden video-cv’s net als de geschreven cv’s na verloop van tijd verwijderd uit het systeem.

Brochure   

Om de digitaliseringslag consequent door te voeren, heeft Aalbers zelf een digitale brochure bedacht en laten maken. Wie de brochure openslaat, treft naast de tekst een schermpje waarop in een 1-minuutsfilmpje een speelse bedrijfspresentatie wordt neergezet. De videobrochure is ook al op de EP92-website te bekijken. “Over een aantal jaar is dit een standaard tool,’’ voorspelt Aalbers.

Laatste nieuws

Sophie van Gunn en Willem Jan Huizingavan Baker Tilly: ‘Een uitdaging in huidig belastingklimaat ondernemer te zijn’

Het zal de Haagse ondernemer niet verrassen dat de grootste belastingwijzigingen elk jaar op Prinsjesdag worden aangekondigd. Maar ook...

Lees ook..